Esimene nädal!

Hello!


Lõpuks olen jõudnud kõik kirja panna (peaegu), mis vahepeal juhtunud on. Proovin esialgu keskenduda koolile ja pole olnud väga aega blogi kirjutamiseks, reaaalselt. Olen selleks niigi hullult aega napsanud oma õppimise kõrvalt. Kõigepealt tahan  kooliga kuskile joonele jõuda, nii et ma ei tea millal järgmine postitus sünnib. Ma üritan kindlasti.

02.09 laupäev
Maian, mina, Pirgit ja Rebeka lennujaamas.
Läksin kell 1 magama ja kell 5 tõusin. Uni oli väga hea. Ma polnud absoluutslt närvis ega midagi. Lennujaama olid tulnud mind saatma Pirgit, Rebeka ja Maian ning Karo ja Nora. See oli väga armas neist. Paaril eelneval päeval olin ma olnud suhteliselt kurb, et pean juba ära minema Eestist, aga hommikul polnud üldse ja tundsin end väga hästi. Lendasime Raitoga Amsterdami kaks pool tundi ja vahepeal sain ma teada milline on Põlva kool, igatahes tundus see olema palju parem ja chillim, kui kool kus ma käinud olena.
Nora, mina ja Karo lennujaamas.
Amsterdamis oli meil aega olla 6,5 tundi. Tundub suhteliselt pikk, aga see polnudki nii hull. Pidime seal kohtuma 4 teise vahetusõpilasega, kes samuti lendasid Gardiffisse. Meie lend maandus kõige esimesena. Kui keegi teab, siis Amsterdami lennujaam on väga-väga suur, jagatud kolme osasse. Me pidime kohtume teiste vahetusõpilastega Starbucksis, aga neid Starbuckse oli lennujaamas nii palju. Igatahes peale maandumist võtsin mina endale esimesest Starbucksist oma joogi ära. Kõik vahetusõpilased maandusid eri aegadel ja järgmise maandumiseni oli veel aega, nii et me asusime otsingule, kus me ikkagi võiks kokku saada.
Läksime läbi turvaväravate ühest osast teise. Seal tuli masinasse pass panna, muidugi ma panin sinna algul oma pileti, siis kaks korda oma passi valet pidi, kuni lõpuks sain aru kuidas see käib, see oli päris lõbus. Peale seda tegime me pilti mingi kujuga, aga kumbki ei julgenud küsida kelleltki, et ta meid pildistaks. Lõpuks küsis Raito ühelt töötajalt, et ta meist selfi teeks:DD Lennujaamas oli see väga hea, et sa said infopunktist vaadata ise, kus on sinu gent ja nii me siis järgmisena läksime ja vaatasime selle üle.
Raitoga Amsderdami lennujaamas.
Muidugi oli ka teistel saabuvatel õpilastel probleeme selle suure lennujaamaga, nii et me ootasime päris pikalt, et kohtuda teiste vahetusõpilastega. Andsime isegi vahepeal otsimisele alla ja chillisime lihtsalt niisama.
Enne Cardiffi lendu olin ma juba natuke närvis ja ka enne perega kohtumist. Sõitsime Blainasse koju, pere ütles, et see kestab pooltiest tundi aga igatahes läks see väga kiiresti.
Hollandi tulbiväjad ilma tupiteta
Koju jõudes tehti majas tuur ja tutvustati mulle uut kodu.   Tegu on tavaliste inimeste elamisega, mõned asjad ligadi-logadi ja asju kohati liiga palju kogunenud. Kolm magamistuba on teisele korrusele mahutatud ära ühe suure toa suurusele pinnala. Ehmatasin kui nägin kui väikesed võivad toad olla. Arvasin siiani, et minu tuba Eestis on väga väike. Sealsetest tubadest üks on poole suurem kui toas asuv ühe inimese voodi.  Mina sain teise toa, millest moodustab voodi ühe kolmandiku. Vedas, et mu itaallasest vahetusõde Silvana tahtis väiksemat tuba. Oma toas ma vähemalt mahun enam-vähem jõudu tegema :DD. Maja on ridaelamu, mis kulgeb mööda tervet tänavat. Õigemini terve tänav paistab nagu  üks ridaelamu. Ja tänavad kulgevad paralleelset mööda mäekülge üles. Õhtul sõime ja olime niisama ning läkime suht vara magama. Päev oli väga pikk ikkagi olnud.



3.09 pühapäev

Hommikul käisime jõusaalis. Olime seal ainult 1h. Terve see aeg tutvustati mulle jõusaali, mitte, et see nii suur oli, vaid lihtsalt ma proovisin kõiki masinaid. Tegelikult oli see hea, et keegi tutvustas ka jõusaali, mitte sa ei lenda sinna tujmalt peale. Jõusaalist siis nii, et mina läksin nii nagu ma tavaliaelt kodus jõusaali lähen, et võtan oma jõusaali riided ja asjad kotiga kaasa. Seal siis vahetasin riided, aga see riietusruum oli nii imelik. Kappi ma lukku ei saanud, seal läks vist mingit münti vaja, järgmine kord võtsin mündi, aga sellega ma ka ei saanud seda lukku. Igatahes edaspidi ma võtan oma oma koti jõusaali kaasa, teised külastajad teevad ka nii, või vähemalt osad. Jõusaali riided pannakse kodus selga ja sa hüpatakse nendega autosse ja peale seda kohe mõnele trenažöörile, naljakas. Isegi samad jalanõud. Tore, et ma kahte paari jooksutosse ei võtnud ikka Eestist kaasa.
Pärast sõitsime Abergavennysse. Silvanal oli talvejope seljas, me kõik hakkasime naerma. Minu jaoks on siin tavaline kevad/sügis või isegi nagu Eesti suvi. Abergavennysse  pool teest on teeremont. Vahepeal läksid mul kõrvad tõusede tõttu lukku. Üldiselt on mäed ikka ilusad aga rohkem päikest võiks olla. Prügi on ka rohkem tänavatel. Meile näidati kooli ja bussipeatusi, kust kuhugi saame. Käisime linna peal ja poes kooli asju ostmas. Siis kohvitamas. Me joome kogu aeg kodus teed või kohvi. Söögi peale ja alla. Okei tegelikult söögikordade vahel pigem. Peale seda läksin ma vaatama oma uue jalgpalli tiimi mängu. Nad võitsid 4:2. Olid kindlalt paremad. See mäng ei kulgenud nii ilusasti, kui ma lootsin. Vihmane ilm ja kuidagi kole tagumine käis. Võib-olla sama tase kui klubis, kus ma Eestis muidu mängin. Aga nagu see olek ei ole nii pofessionaalne. Klubi keskusest sai osta näkse ja juua. 
Siis olime jäle niisama kodus ja sõime õhtust, tortillat või midagi. Mängisime pärast Unot, hahah ja ma võitsin enamused korrad. Sõime magustoitu. See oli nagu riisipuder. Pidi olema ilma suhkruta ja kaneeliga (vist ka meega).  See maitses nagu mu lasanje kaste veits, aga mulle meeldivad imelikud asjad nii et. Pärast läksin isa ja koeraga jalutama. Ded (koera nimi) on nii ülemeelik ja energiline. Kogu aeg hammustab ja lakub😅 Pärast seda ma tegin trenni, sest ma ei jõudnud jõusaalis midagi teha.


4.09 esmaspäev
Silvana ja mina

Tee kõrval olev loodus.
Sõime hommikust ja pidime kell 11 minema välja, et sõita bussiga Abergavennyse, et me saaksime harjutada kooli minekust.  Ei tea mis jama oli, aga kell 11 Silvanat all polnud ja me ootasime 15 minutit. Teda ei tulnud ja siis me ootasime tund aeg uut bussi. Mina ei tea, võib-olla sai ta valesti aru, mis kell me läheme. Linna peal me käisime ja tegime mulle uue telefoni numbri. Eesti numbri pealt saab ka mind kätte aga ma tõenäoliselt vastan harva. Siis käisime ühes poes. Silvana ostis suht palju ja ta ei proovinud midagi. Ma ostsin ainult ühe dressika ja võrksukad. Siis käisime kohvipoes ja sõime. Jalutasime läbi pargi. Ilm oli päris soe isegi, nagu viimased päevad, kui ma Eesti olin. Isegi Silvana võtts oma tavejope ära ja ostis poest tagi. Pargis olid lehmad vabalt lahti ja üldse on lambad ja hobused vabalt mäe nõlvadel. Abergavennys elab ka vanaema ja ta on väga lõbus ning kuuleb halvasti. Vanaema juurde võime me minna siis kui vaja midagi oodata. Ootasime kuni hostisa töö lõppeb ja läksime koju. Mägede vahelsõites lähevad mul alati kõrvad lukku. Siis läksime jõusaali jälle. Siis sõime õhtust. Ja olime vist jälle niisama. Üldiselt me vaatame telekat ja ma üritan inglise keelt õppida. Kirjutan kõik tähtsamad sõnad üles, mida ma peaks teadama aga on meelest läinud ja ka muidu uusi tähtsamaid sõnu. Vabal hetkel proovin neid korrata.



5.09 teisipäev

Esimene koolipäev. Meid viidi kooli autoga. Nii, et tõusin 7.20 ja 8 pidime minema hakkama. Koolis pidime olema 8.30. Siin on need tänavad nii väikesed ja hommikuti ummikud. Mõnel tänaval ei mahu autodki üksteisest mööda. Kõigepealt räägiti meile midagi kuskil ees ruumis. Aga ega ma ei mäleta mida ja mul aru saamine ka halb, nii et jah. Siis läksime aulasse ja seal räägiti tulevikust ja ülikoolidest ja nagu kooli direktor aka kõige kõrgem isik jälle mingist koolist ja miks õpime ja motivatsoonist. Seejärel sain ma kokku oma klassiga, läksin siis klassi ja mida ma näen, olen ainus tüdruk. Kõik ütlesid oma nimed, aga ma ei mäleta ühtegi. Mulle anti täitmiseks mingi pikk ankeet. Siis algas paus ning pärast seda trenn. Pausi ajal rääkisin mingite tüdrukutega ja nad aitasid mul saada kaela õpilase kaardi. Kui selle kaotan pean £1 maksma. Mul trenni asju muidugi polnud ja üldse kõik poisid olid spordi riietega koolis ja ma peaaegu pidulikes riietes hahah. Ikkagi esimene koolipäev ju. Kuna mu inglise keel on halb siis õpetaja mõtles, et ehk on parem kui õpin tavalises klassis. Igatahes mina ei tea, aga ta viis mind selle nn direktori juurde ja siis ta midagi rääkis, et mu inglise keel on kehv ja ta ei tea kui kiiresti see areneb. Ma pole päris kindel, aga minu meelest ta ütles, et üritas programmi kätte saada kelle kaudu ma siia tulin. Midagi ta veel ajas ja siis ma ei tea miks aga ta viis mind year 13 ( mina olen 12 year) juurd kuskil puhke ruumis. Ma ei saanud aru kas ma pidin teda seal ootama või mitte, igatahes ma olin väga segaduses ja tüdrukud rääkisid minuga ja olid suht toredad. Küsisid mida õpin ja nii aga igatahes ma ei teadnud midagi mida ma siin teen. Siis me läksime koos seda direktorit otsima aga teda polnud. Igatahes neile tüdrukutele ka ta ei meeldinud ja minu arust oli ta ka kuri. Peale seda läksime tagasi ja kuna mul polnud tunniplaanigi siis tüdrukud aitasid mul selle saada ja me käisime väga palju igal pool ringi ja tänu neile ma vist ellu jäingi. Igatahes siis viisid tüdrukud mu kuskile ruumi ühe teise tüdruku juurde, kes läks ka bussile nagu mina peale kooli minema pidin. Seal sai ka õppida ja seal oli vist ka sekretär. Kuna üks tund oli veel, siis ma ootasin seal selle lõppu. Ma ei tea miks ma seal ootasin, ma oleks võinud koju minna, aga ma arvasin, et ma pean ootama. Sekretär palus mul mingid asjad ära täita ja allkiri panna eeskirjade lehele ja ütles, et seda ka loeksin. Lugesin siis ja seal oli, et vist 8.40-15.10 ei tohi kooli territooriumilt lahkuda. Siis ma olin küll nagu okei, ma siis ootan selle tüdrukuga koos bussi. Pärast läksime koos bussile ja rääkisime veits. Silvanal lõppes varem tund ja ta läks varasema bussiga. Koolist tagasi minek käib nii, et koolis taga on bussipark kus on hunnik busse ootamas ja õpilased saavad nendega igale poole koju. Aga see liiklus on nii aeglane. Meie buss sõidab umbes 13km pikkust teed 30-35 minutit. Koolibussiga saan ma linna nimega Brynmawr. Sealt on meie koju veel umbes 5km ja vahepeal peame me 30 minutit ootama teist bussi. Ma läksin poodi otsima, see pood on mingi 80 meetrit aga ma ei leidnud seda ja olin taaskord väga lost. Üks mees tuli ise mu juurde ja küsis kas vajan abi. Küsis kust pärit olen ja ta oli üldse väga tore. See pood ise on väga mõttetu, ainus asi mida ma ostnud olen on võileib ja siis lähen fruit shopi ja ostan sealt puuvilju. Buss sõidab umbes 15 minutit.
Õhtul jalutamas üle autotee oma linna.
Pere käis õhtul poes ja ma käisin linna peal jalutamas. Siin on palju kiirtoidu kohti, kuigi linn sama suur kui Rapla. Linnas on kaks poodi ja ühes neist käisin, väga okei oli. Teepeal astusin veel kogemata mingile limuskile peale, täiesti sodiks, see tunne oli nii rõve, kuidas kõik soolikad plahvatasid mu talla all. Nojah. Siis vaatasin veel siin olevaid staadioneid. Siin olevatel staadionite väravatel pole võrke või on need rubgy staadionid.
Õhtul me sõime. Silvana ja hostema sõid lasanjet ja ma sõin kala. Nad alati küsivad kas maitseb ja mina alati nagu jaja, kuigi minu jaoks oli see kala liiga kalane. Peale seda olime jälle niisama, tegin omi asju või õppisin. Pärast vaatasime veel parimat pagarit ja ma tegin trenni.


6.09 kolmapäev

Esimest korda sõitsime kooli bussiga. Hostisa viis meid kõrvale linna bussile. Ma pidin tõusma 6.55 ja 7.30 hakkasime minema. Oma hommikusöögi võtan ma  bussi kaasa. Hommikuti teen kas putru kaneeliga või söön müslit maitsetamata jogurti ja puuviljadega. Buss jõuab kooli 8.15 ja kolmapäeviti on koosolek year 12 ja  13 oma ja siis veel mingid kes ei käi sixth formis ja peavad koolivormi kandma, milleks on triiksärk, lips, must pintsak ja tüdrukutel must seelik ja sukad ja poistel mustad püksid, igatahes ma ei tea kes need on:DD. Koosolekul räägiti jälle tulevikust ja miks me õpime. Peale seda sain teada, et mul on 2 vaba tundi ja peale seda jalka. Kuna mul puutsasi polnud siis ma läksin linna peale neid otsima. Kõigepealt kõndisin muidugi mäest üles valele poole, sest ma ei mäletanud ju kummal pool see linn on. Lõpuks leidsin õige koha. Linnas ühtegi spordipoodi ei olnudki kust puutsasi saaks. Ostsin siis endale kohvi. Järjekorde viga. Mulle ei maitse üldse kohv. Või nagu algul meeldib, aga umbes poole pealt hakkab vastu. Mõtlesin, et võtan kõige odavama jääkohvi. Pagan, ma ei tea, aga ikka läks üle 4 euro. Kohvid ja joogid on nii kallid, siin. Riided odavad :DDD. Igatahes läksin kooli tagasi. Ühed tüdrukud kutsusid mu enda juurde istuma. Ma nagu ikka hakkasin kõrval lauda istuma, aga nad olid nagu tule siia hhahaa. Väga tore, sain nendega natuke rääkida. Peale seda teadsin, et mul trenn. Vahetasin riided. Pagan, staadionil polnud kedagi, olin taas lost. Läksin siis küsisin abi kuskilt ruumist, kus kõik spordi õpetajad olid. Põhimõtteliselt olin nagu Hi im Annabel, this is my timetable and I dont know where is my PE. Läksime uurisime siis koos. Nad teadsin (kaks meest), et ma ei räägi väga keelt, nii et ei piinanud mind sellega. Üks mees ütles, et ta on käinud Tallinnas ja et homme läheb Vilniusesse. Küsis, kas see on ilus ja värki. Igatahes lõpuks saime teada, et kolmapäeviti pole tunde. Ja mul tuli meelde, et mu klassivennad ütlesid seda alguses. Ma ei saanud aru, väga ei uskunud, et tunde pole kolmapäeval ja no uut informatsiooni oli tohutult.
Nojah, siis viidi mind Silvana juurde tundi. Kolm tundi olin koos temaga. Oli päris tore isegi. Ise õppima ei pidanud, aga natuke üritasin. Ma ei tea mis saab kui tagasi tulen, ma ei mäleta midagi koolist enam. Ma ei saanud kuubi ümbermõõdugagi hakkama. Okei tegelikult lihtsalt ma ei saanud aru mis tegema pean ja ei mäletanud valemeid ja asju. Õpetajad tundusid ka väga toredad. Tegelikult õpilased väga ise ei tule  su juurde. Lihtsalt siin on nii, nad ei tule ise, kuigi neid huvitab küll ja nad on sõbralikud, kui nendga räägid. Õpetaja uuris meie kohta igasuguseid asju ja siis lõpuks ta avastas, et terve klass suu ammuli kuulab, meie vastlust.
Igatahes jah tunnis oli põnev ja ma vist ise poleks hakkama saanud. Olin küll neid asju õppinud, aga ega ei mäleta enam küll.
Meil oli kaks bioloogiat aga peale kahte bioloogiat pidi olema paus.. Õpetaja ütles, et nii nüüd on tund läbi.  Me siis läksimegi ja istusime maha. Küsisin siis Silvanalt, et kui kaua paus kestab ja vaatasime kella ning olime nagu, et pole pausi aeg. Pagan, jooksime tagasi ja avastasime, et üks bioloogia on ühes klassis ja teine teises. Jäime tundi hiljaks, aga tee peal veel jõudsime rääkida selle tähtsa nn direktoriga. Ta tundus Silvanaga nii tore, ütles, et kui vajad võid minuga rääkima tulla ja nii. Peale seda oli keemia ja siis läksime koju.
Peaaegu kaks tundi ja olimegi kodus, tee peal sõime natuke. Olin väga väsinud päevast. Ja lihtsalt olin oma toas ja ootasin õhtusööki. Isegi bussiga koju sõites ei teinud ma midagi, mida ma tavaliselt teen ikka.
Õhtul kell 19.00 algas trenn. Olime mingi 18.50 kohal, kedagi polnud seal. Ma siis mõtlen, et okei ehk pidid kõik hakkama 19 kogunema, sest treener nagu ütles, kui mängu käisin vaatamas, et kell 19 siin kohtume. Igatahes 5 minutit ennem hakati kogunema. Läksin siis sisse ja panin puutsad jalga ning võtsin oma rulli, et teen kiire rullimise, kui juba kutsuti tiim kokku. Alguses tegime seda söödu asja, et kaks tükki proovivad keskel palli kätte saada. Siis jooksime ja tegime soojendusharjutusi ja see oli nagu nojah :/. Ma tahan näha, et teised pingutavad, siis tunnen ka mina, et pean pingutama. Kui hiljem mängisme, siis nägin, et osad lihtsalt ei pingta või noh üks tegelikult. Midagi temas u. Igatahes ma mängisin keskel ja ma ei tahtnud seal väga olla. Arvan, et ma oleksin parem olnud küll neist ründajatest. Khm ma vähemalt loodan. Igatahes, nad ei tõusnud nii kiirsti, ei teinud pressi, ega äärt lahti (või siis lihtslt mulle tundus). Ma isegi ei rääkinud kellegagi trennis ja ma ei tahtnud ka. Trenn mulle ei meeldinud väga, aga kui küsiti kuidas oli siis ma ikka et nagu okey. Peale trenni tahtsin spurte teha, hahaah tuled pandi kohe kustu ja ma olin nagu whatever, pole tuju ka. Treener tahtsi pärast rääkida, aga kui ta nägi, et mu perest pole kedagi siin, siis ta minuga üksi ei rääkinud. No sorry ega ma mingilt marsilt pole, ma olen ikka inglise keelt 7 aastat õppinud. Treener üldse tundub imelik, selline tagasihoidlik näeb välja, ebaenesekindel. Igatahes ma siis läksin ära. Kuigi oleks tahtnud küsida, et miks nad ei vastanud mu Eesti treenerile, miks nad treenivad ühe korra nädalas jne. Pühapäeval lähen ma mängle. Mängida ma ei saa ma arvan. Kavatsen seal treenriga rääkida. Hostisa ütles, et ta arvab, et nad küsivad kuumaksu mu käest homme, 20£ ehk üks trenn 5, käige pekki hahahh. Eestis maksin ma äkki mingi  20 eurot ja sain 4 trenni nädalas (okei ma pole Eestis). Ja mängu peavad nad ka mu panema, sest ma pole terve augusti Eestis mängida saanud nende tõttu ja mu Eesti treenerile oleks olnud ka viisakas vastata. Nende klubil on naiste võiskonnal oma mänedžer. Ma suht kuri 😃 Koju jõudes ma sõin ja läksin magama.

7-8.09 neljapäev ja reede 


Päevad olid väga samasugused.
Hommikul kooli nagu ikka. Reedel jäime me bussist maha, või noh see sõitis meie nina alt minema lihtsalt. Hostisa viis meid järgmisesse bussipeatusesse ja sealt saime peale. Koolis ma väga midagi aru ei saanud ja tuju oli suht halb mõlemal päeval. Koolis õppisime mikrotoitaineid ja seedeelundkonda, aga ma olen õnneks seda õppinud, kuid ikkagi on raske. Pärast teeme kodutööd kooli arvutis, mis praktiliselt ei töötagi minu arvates. Peale igat klõpsu tuleb ulme aeg oodata. Koolis olin suht näljane, aga süüa väga midagi pole. Suht rämpstoit ja võileivad. Sööklast sai toitu ainult lõunal osta, aga minul on sel ajal treening. Koolis ma väga kellegagi ei räägi, sest meie tunniplaan teistsugune. Hommikul õpime ja kell 1 on trenn. Läksin enne trenni midagi süüa otsima. Üks buffet oli kinni, see on lahti ainult pausi aegadel. Läksin mingisse teise, aga see oli seal ruumis, kus ma esimesel koolipäeval olin istunud koos year 13-ga. Tundus et kõik nad seal ja see oli imelik. Ma läksin sinna sisse ja vaatasin, et ainult mingid võikud paistavad ja olin nagu mida iganes ja läksin minema. Läksin sööklasse ja vaatasin seal ringi, kokad istusid laua taga ja kohvitasid, Olin nagu okei, ehk nad tulevad leti taha tagasi millalgi. Vaatasin ringi ja midagi väga ei leidnud. Tahtsin mingi puuvilja osta. Neid ei tulnud ikka ja siis läksin küsisin, kas ma saan siit midagi otsa? Igatahes ei saanud, ainult juua sai. Olin nagu okei. Seletas täiega kaua. Ma olin nii näljane ja pahas tujus. Ja iga ta lause lõpus üritasin sammu ukse poole teha. Aga ta aina seletas ja ma ausalt öeldes ei kuulanud väga, noogutasin kaasa. Niipalju mäletan, et ta ütles, et siit saab ainult juua pragu ja et kui tahan süüa peaksin ma sinna teise puhvetisse minema ja seal võin ma midagi freshi saada. Olin nagu et okei ma tean kus kohas see on ja ma ei taha midagi juua osta. Ja siis küsis ta jälle kas ma saan aru ja mul olid juba silmad peas nii punased ja tundsin, et pean nüüd tõesti ära minema, muidu hakkan siin  kohe nutma. Ütlesin talle viimaks ära, et saan aru ja kui uksest välja jõudsin hakkasin lihtsalt nutma. Ahhaha kas ma tõesti olin nii näljane vä? Nagu ärahellitatud, et ei suuda 4 tundi söömata olla. Tegelikult lihtsalt kõik tundus nii halvasti ja lõpuks lihtsalt millalgi plahvatad juu. Nutsin siis vist natuke kuskil pingi peal, õnneks teistel oli hetkel tund. Vaatasin, siis kella ja olin nagu okei viimane aeg minna riideid vahetama, et ma trenni jõuaks. Spordihoones oli veel masin, kust sai süüa osta, aga ka seal ei paistnud midagi. Riietusruumis pühkisin siis pisaraid, vahetasin riided ja läksin mossitasin trennis edasi. 
Põldmarjad.
Eile oli meil olnud trenn sees saalis ja mängisme 4 korda. Suht hea oli, võrreldes eilse trenniga. Poisid olid väga sõbralikud. Ma ei tundnud ennast väga kehvemana. Sain hästi hakkam, skoorisin ikka ka ehhehe :DD. Reedene trenn oli väljas, mitte murul, mitte kunstmurul. Mingi imelik pinnas, mis on liivane ja libe, ei meeldi üldse.  Rõve on, et pidama ei saa. See trenn ei läinud nii hästi, kuid  treener ikka kogu aeg kiitis. Ega jah, ma arvan, et ma üldiselt väga palju halvem kui poisid väga pole. Mõni on jah väga hea. Klassis öeldakse kogueg boys ja boys ja siis ma nagu okei olen tüdruk aga, see on okei.  Trennis algul tegime sama asja mida mul kubi trennis ja siis pallitunnetust ja siis hoidisme palli õhus. Aga no need poisid ei suutnud seda teha, mitte, et nad ei osanud vaid lihtsalt ülemeelikud.
Pärast kooli läksin jälle koju, vahepeal käisin poest läbi, ostsin võiku ja maasikaid. Õhtutel ma kodus õppisin. Tõlkisin asju, sest tunnis on nii raske aru saada. Igal vabal hetke üritasn õppida. Praegu peaks ka, aga paljud ootavad uut blogi postitust (ma loodan et on vist nii). Reede õhtul olime üksinda kodus, sest peretütar kolis välja, läks ülikooli õppima. Vanemad viisid teda sinna ja siis me olime Silvanaga kahekesi. Ma õppisin haha ja siis läksin kakaod tegema. Ja siis mõtlesin, et läheks välja, jätsin kakao jahtuma ja läksin ütlesin Silvanale, et lähen välja. Ta vaatas mind nagu et mida ma teen, just tegin kakaod ja juba torman kuhugi. Igatahes läksin ja väga ilus oli. Ja väga palju põldmarju, kõht sai nii täis neist, et ma terve õhtu polnud näljane enam. Koju tagasi jõudes oli pere tagasi. Ma läksin õppima ja jõin kakaod. Millalgi hakkasin trenni tegema ja siis just enne seda hakkasid nad filmi vaatama. Muidugi küsisid nad, et kas ma vaatan ka. Ma lihsalt olin nagu eeeeeeeeeee kuidas öelda ei. Igatahes ei vaadanud ma. See film oli nõme ka, mingi tulistamine. Veel sõin ja läksin magama.


9.09 laupäev

Cardiffis
Laupäeval käisime jälle Cardiffis, oli MyEducationi poolt saabumise orientatsioon. Minu jaoks oli see natuke mõttetu, selle päarst, et ASSE poolt oli see jutt kõik juba mulle tuttav. Rääkisime reeglitest ja mida keegi meilt ootab vahetusaastal ja sellist staffi. Aga vähemalt sai Raitot näha ja Eesti keeles rääkida, meil oli isegi niipalju rääkida, et üritust läbiviinud naine pidi meid lausa keelama. Aga no nii palju oli jagada, pärast kirjutasime lausa paberile, mida jälle tahame ütelda. Tore oli ka teisi vahetusõpilasi näha. Kohal olid vahetusõpilased Norrast, Taanist, Saksamaalt, Itaaliast, Jaapanist, Mehhikost, Prantsusmaalt ja USA-st (ma ei saa aru mis mõttet on USAst tulla, aga nojah :DDD). Sai teistega rääkida ja paljud vahetusõpilased on Swanseas ning seal on nr1 keel Walesi oma Kõmri keel. Koolis pidi rääkima mõlemas keeles ja Inglise keelel on aktsent. See kool, kus need vahetusõpilased kõik on on väga suur, seal on isegi Starbucks. Vahetusõpilased olid toredad, sain nendega natukene rääkida. Ainult lõunaks olid friikad ja võileivad, ma nagu sorry ma vajan midagi värsket hahah. Koolis õpin toitumist. Hiljem läksime shoppama ja ma ostin uued puutsad ja muud staffi. Siin hinnad ikka head. Peale seda käisime kohvipoes. Ostsin milkshake. Pagan, ma ei saanud aru, et ostan kokteili. See oli nii magus, et jummel. Teepeal käisime mälestusmärgijuures, mis oli söekaevanduses hukkunud kaevuritele. Nägime ilusatvikerkaart ja jalutasime Dedyga. Kodus ma jälle õppisin ja käisin koos isaga koeraga jalutamas. Silvana tegi itaalia pastat ja isa mingeid seeni. Ta teeb väga hästi süüa. Toit on super. Ja pragu ma olen siin ning juba on pühapaev ja mul 6,5 tunnipärast äratus. Ja ma pool oma vabast ajast bloginud siia. Nii et head und, laupäeval ma sed üles ei saanud.
Mälestusmärk kaevuritele.
Vikerkaar ja mu host ema ja isa.

Pühapäeval käisin oma uue tiimiga mängul ja soojendasin pinki. Sõitsime täitsa Walesi üles, nii et nägin ka Inglismaad. Terve tee õppisin või magasin. Kogu aeg küsiti kas on mul okey. Nojah on küll.


Muidu olen ma rahul, kodus tunnen end hästi, pere saab minust üldiselt aru ja mina neist. Keel on mul halb ja raske on sellepärast sõpru leida. Räägin suht valesti tihti, aga see on vähmalt hea, et saan sellest pärast ise aru. Iga päev õpin midagi uut ja no eks ta tuleb, vahest küll on väga raske. Hostema räägib hästi selgelt ja koolis ühed tüdrukud ka. Osad räägivad hästi ebaselgelt, sellest ma aru ei saa. Esimestel päevadel rääkisin inimestega rohkem, nüüd olen kogu aeg enda klassis ja meil on teine tunniplaan, tänu millele ei kohtu kellegagi väga. Klassi poistega on raske rääkida, nad räägivad kiiresti ja mitte nii korralikult. Inimesed muidu on sõbralikud ja abivalmid. Raha kulub ka tohutult. Bussipilet kooli on 3, edasi tagasi kokku 6 ja tagasi tulles sõidame kahe bussiga, nii et kokku £7,5. Nädala pilet ok £16,60 ja päev £5,20. Nüüd ostan 4 nädala pileti, mis on £61,99. Selle maksmisega oli ka jama, tund aega üritasin ja siis ikka ei teadnud, kas sai tehtud. Igatahes täna sain teada, et ei saanud. See nädal ostan iga päev päevapileti, sest uuesti kuupiletit sai osta alles järgmiseks nädalaks. Iga päev veel lõunal söömised, vajalikkude asajde ostmised ja ebavajalikkude riiete ostmised. Telefonikaart {£20 iga 30 päeva tagant, mis on mulle tänu 3G-le kasulik. Ühtegi sõnumit saatnud ega helistanud ma pole, sest Eestisse ma sellega helistada ei saa.
Kahjuks midagi tohutult piinliku juhtunud pole. Täna (13.09) magasin esimest korda elus sisse, ärkasin 13 minutit enne välja minekut ja koolis oli pildistamine, mhmm. Suht vedasi, et hommikusöögi olin eile valmis teinud.



Siin kaks pilti minu tänavast, üks see kus elan ja teine mis on risti sellega.


See you, guys! (ps vabandan vigade pärast)

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Šotimaa jõulud

24.01.2018 - kolmapäev aka lemmik trennipäev, aga trenni ma ei jõudnudki

HELLOU!!!